1. Text "Stratený robot" je:
A: sci-fi poviedka s prvkami detektívnej literatúry
B: detektívka s prvkami sci-fi
C: novela s prvkami sci-fi
D: sci-fi román
2. V texte je tento typ rozprávača :
A: rozprávač ako postava
B:
C: autorský, nepatrí do zobrazovanej skutočnosti
D: autorský, patrí do zobrazenej skutočnosti
3. Dej je založený na :
A: na priestore
B: na plynutí času
C: dianí, na príbehu
D: na charakteroch postáv
4. Vyšetrovateľom prípadu strateného robota je :
A: A psychologička Susan Calvinová
B:
C: fyzik Gerald Black
D: doktor Bogert, riaditeľ Americkej korporácie pre roboty
5. Označ príčinu zmiznutia robota Nestora 10!
A: Bol iný, preto mal byť zlikvidovaný.
B: Skryl ho mechanik, ktorý ho zdokonalil.
C: Bál sa o svoj život.
D: Fyzik Black mu nechtiac vydal príkaz, aby zmizol...
Urč postavu Bogerta
A: zmierlivý, hľadajúci kompromis, spravodlivý, čestný
B: psychológ, rázny, energický
C: fyzik, ktorý svojou neskúsenosťou vyprovokoval situáciu...
D: nadradený, povýšený, chladný
7. Prečítaj si nasledovnú ukážku: "Ťažko sa počítalo, koľko detí vlastne spoločníci vypustili z Astériovho labyrintu. Drobci sa totiž stále hmýrili. Charles odhadoval, že ich je od sto do dvesto. Väčšinu tvorili Stratení chlapci, takže sa radostne vítali a objímali s Laurou Lep a s Aven. Zvyšok detí, asi tak tri desiatky, pochádzal z rozličných ostrovov Súostrovia snov. Bert, John a Charles si povedali, že Asterios je neškodný, no príbehy o Kirké31 sú pravdivé, a nik z nich sa s čarodejnicou netúžil stretnúť. Rozhodne nie so stovkami detí za chrbtom." Ide o:
A: lyricko-epický text
B: lyrický text
C: dramatický text
D: epický text
8. Príbeh je:
A:
B: reálny
C: fantastický
D: